Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć tutaj oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie). Nie pokazuj więcej tego komunikatu

Regulamin garaży



R E G U L A M I N
UŻYWANIA GARAŻY
W S. M. „PARKITKA” W CZĘSTOCHOWIE
I. PODSTAWA PRAWNA
1. Ustawa z dnia 16.09.1982 r Prawo Spółdzielcze ( tekst jednolity Dz. Nr 188/2003 poz. 1848
z późniejszymi zmianami )
2. Ustawa z dnia 15.12.2000r o spółdzielniach mieszkaniowych
( Dz. U. Nr 4/2001, poz. 21 z późniejszymi zmianami )
3. Statut Spółdzielni Mieszkaniowej „PARKITKA” - § 91 – 103 oraz 105.
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
1. Garażem w rozumieniu niniejszego regulaminu jest pomieszczenie przystosowane do
przechowywania pojazdów mechanicznych ( samochodów, motocykli, motorowerów i wózków
inwalidzkich ) i faktyczne wykorzystanie na ten cel.
2. Spółdzielnia :
a/ ustanawia odrębną własność garaży,
b/ zawiera z członkiem spółdzielni umowę o ustanowienie spółdzielczego własnościowego
prawa do garażu,
c/ zawiera umowę na najem z członkiem spółdzielni oraz innymi osobami fizycznymi lub
prawnymi.
III. UŻYWANIE GARAŻY
§ 2.
1. Garaże mogą być używane wyłącznie na cele określone w umowie.
2. Dokonywanie zmian i przeróbek bez zgody Spółdzielni, a także używanie garaży niezgodnie
z przeznaczeniem stanowi naruszenie postanowień Statutu i może stanowić podstawę
wykluczenia bądź rozwiązania umowy najmu.
§ 3.
1. Za używanie garaży członkowie uiszczają opłatę eksploatacyjną a najemcy
czynsz najmu oraz opłaty za energię elektryczną w przypadku braku indywidualnych liczników.
2. Obowiązek uiszczania w/w opłat powstaje z chwilą postawienia członkowi, właścicielowi lub
najemcy do dyspozycji przedmiotowego garażu, choćby faktyczne objęcie nastąpiło po tym
dniu, a ustaje z ostatnim dniem miesiąca, w którym użytkownik opróżnił garaż.
IV. PODZIAŁ OBOWIĄZKÓW W ZAKRESIE REMONTÓW I KONSERWACJI
POMIĘDZY SPÓŁDZIELNIĄ A UŻYTKOWNIKAMI GARAŻY
§ 4.
1. Obowiązki Spółdzielni w zakresie :
a/ remontów i konserwacji :
- polegają na utrzymaniu w należytym stanie połaci dachowych wraz z obróbkami
blacharskimi, dbałość o estetyczny wygląd zewnętrzny ( tynki zewnętrzne, malowanie
ścian ), konserwacja instalacji elektrycznej do bezpiecznika , dróg dojazdowych,
instalacji odwodnieniowej oraz oświetlenia zewnętrznego terenu.
b/ eksploatacji :
- dbanie o czystość terenu wokół garaży i dróg dojazdowych ( wywóz nieczystości
gromadzonych w kontenerach ),
- odśnieżanie i posypywanie piaskiem dojść i dojazdów w okresie zimowym, sprzątanie
oraz koszenie trawy w okresie wiosenno – letnim.
§ 5.
1. Obowiązki użytkowników garaży :
a/ remont i konserwacja wewnętrznej instalacji elektrycznej od zabezpieczenia do
punktu odbioru.
b/ konserwacja i malowanie stolarki i ślusarki wewnętrznej i zewnętrznej w kolorystyce
uzgodnionej ze Spółdzielnią,
c/ naprawa, uzupełnienie, malowanie tynków lub wypraw wewnętrznych,
d/ respektowanie praw o zakazie :
- wykonywania kanałów remontowych w garażu,
- przechowywanie w garażu substancji trujących, wybuchowych ( poza paliwem w baku ),
- mycia pojazdów mechanicznych w garażu lub na placach manewrowych.
- stosowania elektrycznych urządzeń grzewczych w garażach nie posiadających
indywidualnych liczników energii elektrycznej.
e/ przestrzegania „Regulaminu porządku domowego w SM „PARKITKA”,
f/ udostępniania garaży służbom Spółdzielni do dokonywania przeglądów pożarowo –
technicznych, badania skuteczności zerowania instalacji elektrycznej i innych.
V. POSTANMOWIENIA KOŃCOWE
§ 6.
Niniejszy Regulamin wchodzi w życiem z dniem zatwierdzenia przez Radę Nadzorczą .
Jednocześnie traci moc obowiązywania „Regulamin używania garaży w zasobach SM „PARKITKA” zatwierdzony przez Radę Nadzorczą w dniu 21.04.1997r - Uchwałą Nr 39/97.
Regulamin zatwierdzono Uchwałą Nr 30/2005 Rady Nadzorczej SM „PARKITKA” w dniu 26.04.2005 r.

1
Ostatnia aktualizacja strony: 15.03.2024